Online evenementen

10 december: online Write for Rights bijwonen vanuit je leunstoel of aan de keukentafel

Via

Join Zoom Meeting

Meeting ID: 818 7094 0752

Van 17.00-18.00 uur zenden we uit vanaf de KEI-zaal in de bibliotheek

Tussen vijf en zes uur zenden we vanuit de espressobar van de bibliotheek een gevarieerd programma uit, waar bekende en onbekende Amersfoorters langskomen om te vertellen waarom ze meeschrijven.

Eigenaar van L'Apart Maicel van den Heuvel vertelt over zijn betrokkenheid en activiteiten rond inclusie in de stad

Stadsdichter Twan Vet draagt een speciaal voor de schrijfactie gemaakt gedicht voor

Wethouder Astrid Jansen maakt tijd vrij om te vertellen waarom zij deze wereldwijde schrijfactie zo belangrijk vindt

Fotostad033 voorzitter Hans van Helden blikt vooruit op de foto-expositie ONDER ONZE OGEN, waarvoor zes bekende fotografen foto's maakten over het thema mensenhandel

Corderius scholier Tobias Baarda over zijn betrokkenheid bij de Tocht van Vrees en Hoop dit najaar

Er is muziek door Anne Frijns

en Diggy Dex

en we zoomen in naar Amnesty groep Leusden waar op 10 december op verschillende locaties geschreven wordt.

Golfbreker presentator Gerard Hogerwerf spreekt met hen en praat het programma aan elkaar.

Bijwonen kan, gewoon vanuit je leunstoel of aan de keukentafel.

Voor wie schrijven we dit jaar? Lees het hier

Wereldwijd worden mensen onterecht gevangengezet of bedreigd. Bijvoorbeeld omdat ze opkomen voor hun rechten. De Write for Rights-actie is opgezet om dit onrecht te stoppen. Elk jaar in december schrijven mensen overal ter wereld miljoenen brieven voor tien personen die onze hulp nodig hebben. Brieven aan autoriteiten om te vragen om een vrijlating, bescherming of aanpassing van een discriminerende wet. En kaarten aan de tien personen zelf, om hen een hart onder de riem te steken. Door de massale stroom brieven en kaarten vanuit de hele wereld zorgen we voor verandering voor deze mensen.

• Laatste wijziging: 20 juni 2022.