OP DE BRES VOOR MENSENRECHTEN: DOE JE MEE MET AMNESTY ?

Schendingen van mensenrechten....het gebeurt dagelijks, ver weg en dichtbij. Het gaat iedereen aan, juist ook ons, wonend in een vrij land waar iedereen vrijuit kan zeggen wat hij denkt, wat hij gelooft en waartegen hij zich mogelijk verzet.

Werken aan een betere wereld, vanaf je eigen plek op je eigen manier samen met gelijkgestemden. In Amersfoort is de Amnesty groep actief  op bijvoorbeeld scholen, in kerken en bij schrijfacties.  Momenteel  is AA dringend op zoek naar meer vrijwilligers die ook willen bijdragen aan onze activiteiten in Amersfoort.

Gastdocent / scholenwerker gezocht

Ben jij een aanpakker, geïnteresseerd in mensenrechten en werk je graag met kinderen en jongeren? Word dan gastdocent/scholenwerker voor Amnesty Amersfoort.

Amnesty heeft speciaal les- en actiematerialen voor het onderwijs ter beschikking. Als gastdocent ga je met deze materialen aan de slag op het basis- en voortgezet onderwijs. De Scholengroep van Amersfoort geeft ook aan het MBO les.

Gastdocenten/scholenwerkers volgen één keer de (gratis) training mensenrechteneducatie. Tijdens de trainingsdagen ligt het accent op het lesgeven volgens de principes van mensenrechteneducatie.

Meer achtergrondinformatie over wat we doen is te vinden op https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/educatie/gastdocenten.

Wat ga je doen?

• Ten minste 10 lessen per jaar geven met behulp van Amnesty’s materialen.
  • Contact leggen en onderhouden met docenten en andere scholenwerkers.
  • Terugkoppeling van je activiteiten aan de Scholengroep Amersfoort.

Wat biedt Amnesty?

• Tweedaagse training mensenrechteneducatie.
  • Training Opbouw Scholennetwerk.
  • Begeleiding en advies vanuit de Scholengroep Amersfoort en de eenheid Educatie in Amsterdam.
  • Online cursus mensenrechten.
  • Conferentie mensenrechteneducatie.
  • Les- en actiemateriaal.

Help jij kinderen en jongeren mensenrechtenkwesties te begrijpen, er een mening over te vormen en zich erover uit te spreken?

Neem voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

• Laatste wijziging: 24 januari 2021.